Nélkülem, árva földlakó,

mivé lett volna életed?

A képzelet tobzódásaiból

ki gyógyítá ki lelked, ha nem én?

S ha én nem lettem volna: hol

volnál te már e földtekén?

Barlang odvába’, bérc-oromnál,

bagoly módján, meddig kotolnál?

Eledeled dohos moszat, kavics között,

mint a varangy, mért szürcsölöd?

Édes, dicső szórakozás!

Még a „tudós” vagy, semmi más.

                                                                                                                      (Goethe – Faust)

 

 

 

DR. WESZELOVSZKY ZOLTÁN

1961 - 64

 

 

ÁLLAMI ELISMERÉS

Kíváló Dolgozó(1976)

 

FOKOZATAI

Bölcsészettudományi dr.

Eötvös Lóránd Tudományegyetem (1983)

A szakmunkásképzés fejlesztésére irányuló törekvések összehasonlító pedagógiai elemzése az európai KGST országokban

 

DIPLOMÁI

Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola; üzemmérnök (1969)

Eötvös Lóránd Tudományegyetem; középiskolai tanár (1976)

 

FONTOSABB BEOSZTÁSAI ÉS MUNKAHELYEI

 

Hangmérnök

            MAFILM Magyar Filmgyártó Vállalat

Kutatócsoport vezető

            Munkaügyi Minisztérium Szakoktatási Intézete

Tudományos munkatárs

            Országos Pedagógiai Intézet

Főosztályvezető

            Országos Pedagógiai Intézet

Sajtófőnök

            MDF Országos Központ; Sajtó és Tájékoztatási osztály

Szakértői Irodavezető

            Parlament, MDF képviselőcsoport Szakértői Iroda

Képviselő és frakcióvezető (két ciklusban)

            Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzat

Képviselő

Budapest Főváros Önkormányzata

Képviselő (három ciklusban)

            Magyar Köztársaság Országgyűlése

Albizottsági elnök

                                   Európai integrációs albizottság;

                                   Olimpiai albizottság;

                                   Oktatási, ismeretterjesztő, kulturális és művelődési feladatokat ellátó;

                                   tudományos tevékenységet végző szervezeteket támogató albizottság;

 

TESTÜLETI TAGSÁGAI

 

Elnök

            Budapest Társaság

Főtitkár

            Magyar Polgári Együttműködés Egyesület

Tag

            Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottság

 

MŰVEI

 

Color Bars oktatófilm (a Teheráni fesztivál díjnyertese) forgatókönyvírója (rendező: Timár Péter) 1974

 

„Korszimfónia” interjúkötet (2010)

 

 

Az iskolák, a diplomák és megbízatások tételes felsorolása csak szűk részét képezhetik egy ember, pláne egy „tudós” bemutatásának/bemutatkozásának. Ezek a könnyebben megragadható pályaadatok csak a felszínt mutathatják. Sajnos azonban így nem ismerhetjük meg azokat a gondolatokat, érzelmeket, kételyeket, várakozásokat, csalódásokat, hiteket és reményeket, stb., melyek egy életpálya egy-egy szakaszán, vagy éppen fordulópontján nagyon is meghatározóan hatnak ránk.

A pályaállomások e formális adatolásai nem annyira az elért szinteket jelentik, hanem inkább olyan átjáróknak tekinthetők életünk terepén, amelyeken érdemes áthaladni azért, hogy könnyebben és nagyobb eséllyel azzá válhassunk, akik ténylegesen vagyunk. Így ezek a hágók nem érkezési pontok, hanem sokkal inkább elindulási helyek. Egy-egy ilyen állomáson, amikor egy pillanatra szusszanunk és körbetekintünk, a világnak – így magunknak is – mindig egy más, újabb látószögből felfogható képét tapasztalhatjuk meg. Ezért a világ és magunk, mind teljesebb megismeréséért egész életünkben szakadatlanul érdemes keresnünk az újabb és újabb megfigyelési pontokat, ahol „szótárainkat” újraírhatjuk, következtetéseinket - az eddig megszerzett tudásunkra építve - újrafogalmazhatjuk. A magunk állandó, jelzett módon való önmeghaladásának törekvésével nemcsak az evolúció legáltalánosabb sugallatát – a megőrizni és meghaladni elvet – teljesítjük, hanem egyidejűleg így cáfolhatjuk meg a fent idézett mefisztói, fájóan lenéző megállapítást.

Az önmeghaladás szükségességében való erős hit nemcsak a cselekvéseinkhez adja meg a szükséges erőt, hanem kifejleszti bennünk a még ismeretlen tényezők, körülmények, összefüggések jelenlétének megérzését, megsejtését, sőt tiszteletét is. Cusanus-sal szólva így közelíthetjük a docta ignorantia”, azaz a tudós tudatlanság állapotát, vagyis a legmagasabb rendű tudást.